2023-03-10

Flagi firmowe - skuteczny sposób na wiosenną reklamę marki!

Flaga firmowa może być ważnym elementem wizualnej identyfikacji każdej firmy. Ciężko jest bez niej wyobrazić sobie niskobudżetową reklamę zewnętrzną, bo jej niewątpliwym atutem jest połączenie dwóch ważnych cech: niskiego kosztu produkcji i szerokiej dostrzegalności przez klientów. Może to być także dobry punkt orientacyjny - flagi firmowe zwykle widziane są z dużych odległości i zdecydowanie najlepiej sugerują nam miejsce, gdzie znajduje się konkretna firma. Są zatem łatwo dostrzegalne i przyciągają uwagę - czego chcieć więcej?

Gdzie umieścić flagę firmową?

Flagę firmową najlepiej umieścić przed budynkiem lub na placu, gdzie znajduje się siedziba firmy. Dobrze, aby flaga lub grupa flag prowadziła także do głównego wejścia bądź wjazdu na teren firmy. To istotne przede wszystkim w przypadku dużych powierzchni, gdzie często ciężko jest odnaleźć interesujące nas miejsce. Także z tego powodu droga prowadząca do firmy może być dobrym miejscem na jej lokalizację, a jeśli wyszliśmy już poza teren firmy, to pamiętaj jeszcze, że flagę firmową możesz umieścić tuż przy ogrodzeniu. Każdy z tych sposobów będzie dobry, o ile dane miejsce będzie sprzyjać widoczności flagi z wielu kierunkach.

Tekst czy grafika - jaki nadruk na fladze firmowej wybrać?

Powierzchnia flagi firmowej to tak naprawdę pusta karta, która czeka na zapełnienie. Na jej powierzchni może pojawić się grafika, zdjęcie, logo lub zwykły tekst, a nie rzadko jest to kombinacja kilku tych elementów. Najczęściej jednak flagi firmowe opatrzone są logo firmy i jej hasłem reklamowym, który w danym momencie jest używany. Zdarzają się jednak flagi czysto graficzne lub opatrzone samym tekstem. Obie z tych opcji mają swoje zalety i wady.

Tekst na fladze powinien być prosty i krótki, aby mógł być widoczny i nie wymagał długiego zatrzymania się. Powinniśmy zatem móc w kilka sekund od jej zauważenia móc ją przeczytać i zapamiętać. Zwykle takie flagi ograniczają się właśnie do logo i hasła reklamowego, o których już wspomnieliśmy. W przypadku takich flag dokładnie przemyśleć należy także jej orientację. Może okazać się, że flaga o orientacji pionowej będzie bardziej czytelna.

Grafika natomiast może być atrakcyjniejsza wizualnie, a sama jej forma może wywoływać konkretne emocje - choćby uśmiech czy zaskoczenie. To z pewnością realnie poprawia skuteczność takiej reklamy w kontekście marketingowym.

Co sprawdzi się w Twojej firmie? To zależy od celów i strategii, jakie na ten moment mają kierować reklamą w Twojej firmie. Obie opcje mogą być skuteczne, o ile zostaną odpowiednio zaprojektowane i umieszczone we właściwych miejscach. Przede wszystkim pamiętaj jednak o czytelności nadruku, aby flaga firmowa była widoczna nawet z dużych odległości.

Wymagania techniczne wobec flag firmowych

W naszej codziennej pracy drukujemy flagi o bardzo różnych rozmiarach, od 15 × 24 cm do nawet 150 × 500 cm, ale na życzenie każdego naszego Klienta jesteśmy w stanie wykonać dowolny rozmiar flagi z zachowaniem proporcji 5:8. Ta różnorodność powoduje jednak, że grafika, którą do nas prześlesz, musi spełniać określone wymagania techniczne.

Projekt powinien być wykonany w grafice wektorowej lub mapie bitowej, kolory rozpisane w trybie CMYK, a całość zapisana powinna zostać w odpowiedniej rozdzielczości. Nie każdy musi jednak być grafikiem, aby zaprojektować swoją flagę firmową, dlatego nasz dział graficzny z przyjemnością stworzy taki projekt za Ciebie. Przekażesz nam swój pomysł, a my wdrożymy go w życie, a jeśli trzeba także zmodyfikujemy, aby flaga firmowa pozostała czytelna dla jej odbiorców.

To warunki konieczne, bo nasze flagi drukujemy metodą cyfrową, a każda z flag, przed dostarczeniem jej Klientowi, przechodzi cały szereg procesów technologicznych. Każdy z zabiegów ma inne zadanie, ale wszystkie one sprowadzają się do utrwalenia i zabezpieczenia struktury flagi. Dzięki temu każda flaga firmowa jest odporna na działanie wody (deszczu i śniegu), promieni słonecznych i inne konsekwencje upływu czasu. Nasze flagi z powodzeniem można także prać bez utraty ich koloru i zniszczenia struktury.

Flaga firmowa - dobra reklama dla każdego

Przez lata były zarezerwowane dla eventów i konferencji, jednak teraz flagi firmowe są coraz bardziej doceniane przez firmy o wszelkich profesjach. Powszechnie są widywane na placach budowy i w dużych kompleksach przemysłowych, ale inwestycja w nie opłaci się tak naprawdę każdemu przedsiębiorcy. Flaga firmowa to najprostszy i bodaj najtańszy sposób na identyfikację marki, a jeśli dasz się zauważyć, to również staniesz się rozpoznawalny wśród wielu potencjalnych klientów. To także dobry sposób na poprawę wizerunku firmy - w końcu flagi firmowe zwykle kojarzą nam się z dużymi, szanowanymi przedsiębiorstwami. Wykorzystaj to i stwórz swoją flagę firmową z bielflag.pl.

Rekord - flaga reklamowa z logo firmy Rekord

Rekord - flaga reklamowa z logo firmy Rekord

Klingspor - flaga reklamowa z logo firmy Klingspor

Klingspor - flaga reklamowa z logo firmy Klingspor

Flaga z logo firmy Befado

Flaga z logo firmy Befado

Flaga z logo firmy Bavaria

Flaga z logo firmy Bavaria

Flagi firmowe - skuteczny sposób na wiosenną reklamę marki!